Hvordan Erstatt Brake Rotorer

Noen gang lurt på hvordan en liten kraft anvendt av foten din på en brems pedal bringer en £ 2000 bilen til en sliping stoppe? Foten åpenbart ikke kan utøve den nødvendige makt for å stoppe bilen. Det er et system som tolker trykket av foten for å stoppe en bil av en slik størrelse. Vi kaller det på bremsene, eller rett og slett, bremser.
I dag, vi alle snakker om biler akselererer 0-60 mph, på mindre enn 4 eller 3 sekunder. Men, har noen gitt en tanke å stanse et kjøretøy zooming på 60 mph i et par sekunder? Var en seriøs tanke noensinne er gitt for å produsere et bremsesystem å matche den enorme akselerasjonen? Ja! Bremsing teknologien fikk et skudd i armen på slutten av 60-tallet og tidlig 70-tallet, da mindre effektiv trommelbremser ble erstattet av den mer kraftige skivebremser. De ble først introdusert i high-end, høy ytelse biler, og senere, i den generelle ytelsen kjøretøyer. Dette brakte skivebrems komponenter, hovedsakelig brems rotorer, inn i rampelyset. Som enhver bremsesystem er ledsaget av mye slitasje, rotorer trenger utskifting med jevne mellomrom. Men, før du lærer hvordan du bytter brems rotorer, er det viktig å forstå mer om brems rotorer. Les mer på bilen brems problemer.
Hva er Brake Rotorer
Det grunnleggende prinsippet om skivebremser er å konvertere kinetisk energi av det roterende hjulet til termisk energi ved friksjon. De to viktigste komponentene i platen bremsesystemet er bremseklosser og brems rotorer. Disse er laget av høy friksjon materiale. Når bremsepedalen trykkes inn, gjør en hydraulisk mekanisme en tykkelse, klemmer de to putene sammen på den roterende rotoren platen, dermed stoppe hjulet roterende bevegelse og stoppe bilen. Dermed kan vi se at en rotor er justert på samme akse som selve hjulet og bremseklossene som virker direkte på rotorene, handle indirekte på rattet.
Så, hva er brems rotorer laget av? Faktoren som bestemmer arbeider av bremser er den metallurgiske sammensetningen av rotorer og dens design. Dette eies av en rotor bestemmer styrke, støy, slitasje og viktigst av dens karakteristiske bremsing. Brake rotorer er hovedsakelig laget av høykvalitets støpejern. Støpingen prosessen er veldig nøye og det er sikret at den hastigheten som jernet kjøler er høy. Støpingen er gjort på en måte for å oppnå riktig strekkfasthet og hardhet.
Når skal Bytt Brake Rotor?
Det er på tide å bytte rotorene når de er slitt ned til minste spesifiserte grensen også kjent som kast tykkelse. Rotor tykkelse bør alltid måles med mikrometer å nøyaktig fastslå tykkelsen. Rotorer bør også byttes ut hvis de har vanskelig flekker. Hard flekker kan returnere selv om rotoren har gjennomgått resurfacing. Angiveri er et annet tegn på at det er på tide å bytte bremse rotorer. I slike tilfeller kan en høy lyd eller høy pitch tyster bli hørt anvendelse av bremsene. Dette er et tegn på at det er behov for å endre bremsen rotorene eller bremseklossene. Les mer på bilen lyder og hva de betyr.
Brake Rotorer erstatning
Brake rotorer normalt varer mye lenger enn de bremseklossene som krever hyppig utskifting. Her er en trinnvis beskrivelse av hvordan du bytter brems rotorer. ; Bruk alltid en filtrering maske når du skifter brems rotorer. Dette er nødvendig som bremsestøv inneholder asbest. ; Å begynne med, jekke opp bilen og ta av hjulene. ; Sjekk rotor for eventuelle slitasje. Spor merker eller tynning av rotoren ville bety det er tid for utskifting. ; Ved hjelp av en stor C-klemme, komprimere bremsekalipere ved å plassere de to sider av klemmen på hver side av bøylen. : Ta ut boltene som holder bøylen på plass. Pass på å ikke forstyrre bremsen linjen som inneholder bremsevæske. , Nå, med calipers fjernet, kan du lett trekke rotoren rett tilbake utover langs aksen. I tilfelle det ikke kommer ut glatt, på grunn av opphopning av rust, må du vri og trekke rotoren samtidig fra baksiden til den gir måte. ; Få nye rotoren, og plassere den slik at den sitter mot aksel plate. Bytt bremseklossene sammen med calipers i sine tidligere stillinger ved slipping bøylen tilbake over rotoren, som det var før fjerning. Installer og trekk til boltene som holder kalipperen fast. ; Nye brems rotorer er ofte dekket i Cosmoline, som er en glatt anti-rust kjemisk. Bruk spesielt laget brems renere å sug av denne kjemiske fra rotorene. Pass på at du ikke bruker petroleum-baserte løsemidler. ; Pass alltid på at når du bytter rotoren på ett hjul, erstatte andre hjulet rotoren også. ; Kjøretøyet er nå klar for en prøvetur med den splitter nye bremsen rotorer. Kjøre veldig forsiktig under testing av ny erstatning, som enhver feil eller misfitting, vil bli avslørt under testing.
Les mer på:; Bil Brake Problemer; Brake Caliper Replacement; Brake Line reparasjon; Dette gir en fullstendig redegjørelse for hvordan du bytter brems rotorer. Håper det viser seg uhyre gunstig for deg og din bil. Husk brems er en svært viktig bil del, og riktig behandling må ikke bli kompromittert med.