Wheel Bearing Noise

A romling eller sykliske støy av noe slag er hørt med kulelager har et problem i deres fungerer. Selv om føreren sanser liten problem i bilen, bør han umiddelbart gå for en hjullager støy diagnose. Problemet hvis ikke adressert i tide, kan det være en mulighet for farlige konsekvenser. Les mer på bilsikkerhet.
Identifisere Wheel Bearing Noise
Den vanlige trikset med å identifisere et hjul lageret problem er å se om støyen forblir samme mens akselerasjon eller bremser. Hjullager støy ikke endres med skiftende hastigheter. Støyen derimot, stiger eller senker mens du slår. Dermed kan man si at en lyd høres med jevne mellomrom under kjøring i jevn hastighet er et tegn på lager problem. Hjullager støy må ikke forveksles med den støy som produseres av en skadet CV joint, det er et helt annet problem, og bør behandles separat. Støyen produsert av lagrene skyldes mangel på smøring eller på grunn av skade. Friksjonen generert i tørre områder av lageret dermed resulterer i en summende lyd som gjentar seg med jevne mellomrom. Lyden kan også bli kalt som dårlig hjullager støy.
For å sjekke hjullager støy, bør man ha en mekanisme for å løfte bilen for spinning dekkene. Mens spinne hjulet, bør man plassere den andre hånden på strut montering. Hvis det er noe problem i hjullager, kan man høre en lyd. Løfte bilen er nødvendig for å fastslå den siden som støy kommer. Wiggling dekket frem og tilbake hjelper også på å sjekke om dekket er løst.
Front Wheel Bearing Noise
Forhjulet bør sjekkes for støy og smøring. Service på forhjulet lageret bør gjøres hver 30 000 miles. Mens du kjører, bør man høre ordentlig på hvor støyen kommer fra. Støy kommer fra gulvbordet tyder på at problemet ikke er tilstede i hjullager, men i andre deler av bilen. Lyden kommer fra vinduene gir en bedre ide om riktig problemet.
Rear Wheel Bearing Noise
Støyen produsert av både bakre og fremre hjullager er den samme. Derfor er ingen forskjell stede i lydene som produseres av bakre og fremre hjul. En metode for å diagnostisere bakre hjullager støy, bortsett fra den ovenfor nevnte, er å kjøre bilen med konstant fart, med små variasjoner i hastigheten blir gjort. Små variasjoner er nødvendige fordi enkelte biler lage bråk bare ved bestemte hastigheter. Her er poenget er at hjullager støy fare bør ikke gå ubemerket, og bør behandles med eller reparert så snart som mulig. Les mer på bilreparasjoner.
Under diagnose av hjullager problemet, bør man sjekke om det er noen sprekker på lageret overflaten. Selv små sprekker kan føre til større problemer. For å oppdage minutt sprekker, må man sjekke lageret i skarpt lys. Cracked, pitted eller slitte lagrene må byttes ut. Deler som bærende hub bar og spindler bør også sjekkes for skader. Under inspeksjon, bør man sjekke om det er noen skader på lageret navet fødte, dens tilpasning bør også sjekkes. Lageret hub boring, hvis ikke passer ordentlig, kaller det for utskifting av bildeler som tromme, rotor eller hub. Det bør sjekkes om spindler er riktig justert. De kan ikke være i en rett linje; riktig diagnose av problemet er nødvendig. Styringsgruppen knoke bør byttes ut om noen problem er funnet i spindlene. Les mer på:; Bad Wheel Bearing Symptomer; Wheel Bearing Replacement Cost; Car Problemer; Problemene knyttet hjullager støy er omtalt i korte i artikkelen ovenfor. Man bør gjennomføre nøye diagnostikk av slitte og andre deler av bilen for å fastslå den eksakte årsaken. I noen tilfeller kan det ikke være mulig å finne ut problemet på egen hånd. I slike tilfeller vil konsultere en mekaniker være hensiktsmessig.