Hvordan kjøre en manuell girkasse bil

Hva er en manuell girkasse bil? I den enkleste form, er de manuelle bilen en der du må endre girene selv. I den automatiske girkassen bilen, er bilen selv er i stand til å oppdage en gang at det er behov for å endre tannhjul. Men i de manuelle bilen, må du selv trenger å forstå at du må endre girene. Så forståelig, må du innse når man skal endre girene selv, og så gjøre det nødvendig. Alt dette gjør kjøringen de manuelle bilen litt komplisert. Så hvordan å kjøre manuell girkasse bil? Som en som har kjørt en manuell girkasse bilen hele mitt liv, jeg håper virkelig at jeg vil ha noe positivt å tilby som jeg lære deg det grunnleggende om hvordan du skal kjøre en manuell girkasse bil.
Hvordan å kjøre bil med manuell girkasse
Høyre, så nå at jeg har slått fast at en manuell girkasse bil vil kreve at du skifte gir selv, la oss komme ned til forståelse girene systemet i å kjøre manuell girkasse bil. Så selv om det synes at det er desidert vanskeligere å lære å kjøre en manuell bil, har du noen gang lurt på hvorfor manuell girkasse biler har hatt så stor popularitet? Les videre for automatisk girkasse problemer og fordelene med manuell girkasse.
Grunnleggende: Det Gears og Clutch; De fleste biler kommer med 5 gir. Og avhengig av kraften i bilen, mens du kjører, må du endre girene. For å endre tannhjul, er det en liten pedal under setet ved siden av der bremsen og gasspedalen er plassert, kjent som clutch. Hver gang du vil ønske å skifte gear, må du trykke inn clutchen og deretter flytte girspaken i sporet sitt.
Hvorfor er clutch der? Vel for startere, på en måte det hjelper regulere hastigheten på bilen. Anta at du flytter utstyret for sent eller for tidlig, trykke inn clutchen hjelper nøytralisere dette problemet. Du kan selvsagt nå være fristet til å trykke inn clutchen hele tiden mens du kjører, men det er utilrådelig å gjøre det som du kanskje ødelegge clutchen linjen. Ved å trykke inn clutchen for lenge også forbruker mye drivstoff, derfor vil jeg råde deg til å bruke kløtsjen kun når det er nødvendig. Det eneste når det er nødvendig er når du må bytte girene.
Hvorfor må du endre girene? Gears er utformet slik at motorkraften og drivstoffet kan brukes mer effektivt. Hver gear har sin fart og kraft grensen. Derfor hvis du ønsker å krysse denne grensen, må du sette bilen i et høyere gir. Antar du ikke ønsker å kjøre bilen på et høyt tempo, så du kjøre bilen på et lavere gear slik at drivstofforbruket er bare så mye som bilen trenger. Derfor endrer du tannhjul for å øke eller redusere drivstoff forbruk og motorkraft.
Hvordan du skal kjøre en manuell girkasse bil, du kan alltid gå lære på en kjøreskole, (og du bør!) men hvorfor ikke være litt i forkant av klassen? Denne delen av artikkelen er litt om driver opplæring for å kjøre en manuell girkasse bil.
Nå la oss komme til kjøring delen. Første først. Juster sete slik at du finner alle de pedalene perfekt tilgjengelig med enten føtter. Juster speil, slik at du kan se bilene bak deg. Før du starter bilen, vil jeg råde deg til å lære skiftende girene først. Ulike biler kan ha ulike skiftende mønstre, og dermed, ville du ikke vil finne deg selv søke etter hvor den høyere / lavere gear er mens du kjører! Derfor lærer girstangen mønsteret i en ikke-bil i bevegelse til du er virkelig sikker på girene.
Start bilen i nøytral gear. Hvis bilen er i første gir, og du har ikke trykket på clutch, kan det hoppe. Så starter det i nøytrale og trykk deretter på clutch og legg den i første gear. Den første gear i de fleste bilen sett bare ballen (eller i dette tilfellet, bilen) rulle. Nå når man skal endre gir? Når du innser at bilen har revved opp mye, og deretter skifte girkassen ett trinn høyere. Eller enklere, se på RPM-skjermen på dashbordet. Hvis RPM indikatoren har gått over 4 eller 5, så endrer skifte gear ett trinn høyere. Følg samme for hver påfølgende gir.
Nå er du akselererer helt fint, men en signal, eller en treg bil i bevegelse kommer opp foran deg? Hvordan kjøre en manuell girkasse bil gjennom det? Trykk på bremsen, og clutch og bringe det ett trinn lavere. Jeg vil anbefale nybegynnere å holde clutchen inne til hastigheten på bilen og utstyret er synkronisert, til de blir vant med girskifte. Og så suksessivt lavere girene. Når bilen stopper opp, ikke glem å sette den i fri eller annet det vil stoppe. De fleste foretrekker å holde clutchen inne og holde bilen i første gear, men dette gjør bilen bruker mye mer drivstoff. Mer om manuell girkasse skiftende tips og teknikker og tips på å lære å kjøre bil.
Noen få flere tips i hvordan å kjøre en manuell girkasse bil: bruke kløtsjen sparsomt. Jeg pleier å insistere mye på dette fordi mange mennesker gjør det for ofte, og det helt ødelegger clutchen linjen. Den bruker også mye drivstoff. Andre tipset, nybegynnere burde ikke gå utover tredje giret også ofte, fordi du når du vil stoppe på et signal eller noe, vil det ta noe tid å venne seg til å stanse bilen og skiftende girene lavere suksessivt. Tredje tips, mens du lærer, har en person som vet å kjøre en manuell girkasse bil sitter ved siden av deg, slik at han / hun kan overvåke kjøringen og fremgang. Og til slutt, kjøre sikkert!