Hvordan å rense en søppeltømming

Et tett avløp, enten det er søppeltømming, bad eller kjøkken vasken er blant mine pet peeves. Så langt som mulig, prøver jeg å få noen andre til å håndtere problemet, og har blitt unndratt å måtte hanskes med den så langt. Men, vel vitende om at dette ikke kan fortsette for alltid, bestemte jeg det var på tide å møte min "frykt" og lære å rense en søppeltømming. Faktisk, når en kom i gang, bestemte jeg hvorfor ikke plukke opp den beste måten å rense en søppeltømming, etter at alle hvis du setter så mye tid og energi til noe, hvorfor ikke mestre det? Selv ikke en ferdighet som vil tjene meg brownie poeng på CV min, er det en som vil stå meg til god nytte i mitt eget hjem. Og for alt du vet, jeg kan en dag redde en befuddled nabo også! På temaet hvordan å rense en søppeltømming, dette er hva jeg har lært og ønsker å dele med deg. Les på kjøkkenet renhold.
Unclogging en søppeltømming
De fleste folks søppeltømming går tett på et tidspunkt av tid eller den andre med mat. Partiklene, slik som skreller, hindrer bevegelse av svinghjulet, som er den delen som spinner og sliper maten. Nå, hvordan unclog en søppeltømming? Vel, for å fikse problemet, trenger du noen verktøy; en Hex-hode skiftenøkkel, en tresleiv eller kosteskaft og en lommelykt er det du trenger. Start prosessen ved å slå av strømmen på søppeltømming. Da skinne lommelykten ned i vasken renne å få et glimt av søppeltømming. Hvis du kan tydelig se fremmedlegemer blokkerer bladene fra snu, så du har funnet din skyldige. Ta tak i kjøkkenet ditt bruk tang, tang eller lignende redskap, gripe objektet med den, og forsiktig trekke den. Det kan ta noen forsøk før du klarer å fjerne det.
Nå finner du den hex-head fastnøkkel (dens det en som fulgte med søppeltømming), og skyv den inn i hullet i bunnen av søppeltømming. Hvis du ikke finner den (du sannsynligvis vil finne den igjen senere når du ikke lenger trenger det), og deretter bruke hex-head fastnøkkel som passer gjennom hullet i bunnen av tett søppeltømming. Mens du ser for skiftenøkkel, ikke glem å se etter en plastikk pose limt fast til siden av disposisjon! Det heksadesimale hodet sporet er rett under midten av avhending, og du må kanskje bruke et speil for å se under avhending og spot det. Når satt inn, slå skiftenøkkel frem og tilbake. Denne handlingen vil manuelt slå av svinghjulet, som gradvis fri den av eventuelle gjenværende hindringer.
En siste steg å sørge for at svinghjulet er oppe og går, er å bruke en treskje håndtak eller et kosteskaft presset ned vasken renne å snu svinghjulet. Dessuten kan dette være din eneste utvei hvis din disposisjon ikke har en hex head slot under. Hvis du føler at det beveger seg fritt, slår strømmen av søppeltømming på igjen, og teste det ut. I ditt tilfelle søppeltømming har kjørt seg fast med en metallgjenstand som du ikke kan holde i og trekke ut, prøv å feste en magnet til slutten av en lang pinne. Dette gjør underverker med små metallgjenstander som en mynt eller stift pinner. Disse var alle mulige metoder for hvordan å rense en søppeltømming.
Les om:; Fjern ansamlinger Kitchen Sink; Hvordan Fjern ansamlinger et bad Sink; Fjern ansamlinger badekar Drain; Hvis ingen av disse triksene fungerer, kan du vurdere å få en ny søppeltømming. Hvis du ikke kan fikse jam, spør en venn som har hatt et lignende problem å gi det en sjanse. Hvis det ikke fungerer, kan den beste løsningen være å erstatte disposisjon, for selv om din er ikke gammel, til lønnskostnader fjerne den eksisterende enheten, demontere den og muligens fikse det er sannsynlig å bli ganske høy.