Slik holde en samtale gående

Å kunne snakke trygt og behagelig er en ferdighet som ikke alle er forunt. Men den gode nyheten er at den ikke trenger å være en medfødt talent, men er en som kan utvikles. De fleste av oss klarer å holde en lang samtale med en annen når vi har en mye til felles. Det er imidlertid kun en håndfull mennesker som kan snakke med hvem som helst, hvor som helst, for et gitt tidsrom. La meg avklare her som jeg ikke en av disse menneskene, men har vært hyppig kastet inn i sosiale situasjoner hvor jeg har hatt å snakke med folk mye eldre enn meg, og med hvem (vanligvis) jeg har ingenting til felles, 'jeg har utarbeidet noen triks av mine egne. Når samtaler med en fullstendig fremmed, finnes to aspekter du må gripe med. Det ene er hvordan man skal gå på isen breaker aktiviteten og andre er hvordan man skal holde en samtale gående.
Slik starter en samtale; Svaret på hvordan du starter og holde en samtale gående ligger i å bruke disse fire fagene: familie, yrke, fritid og utdanning. Disse fagene er universelle og nesten alle kan bidra til dem. For å ta det første, selv om en person ikke har mye å si om sin familie, kan du alltid viderekoble samtalen viktigheten av å ha et sterkt bånd med dine foreldre / barn, etc. Å snakke om skolen er en annen måte hvordan man holder en samtale i gang. Skolen er et universelt tema, hvor de gikk, gjorde de liker det, deres favoritt fag, beste minner fra skole osv. Når du snakker om rekreasjon, er en interessant hobby stor samtale emne, men selv noe enkle som å se TV kan du muligheten til å snakke om favoritt show, tv trender, kjendiser, osv. Lær mer om samtale startere.
Hvordan å holde en samtale gående, Blant de ting å si å holde en samtale gående, har jeg funnet ut at aktuelle saker nesten aldri svikter. Holde seg à jour med de happenings i ditt land og verden for øvrig har mange fordeler. Diskutere historiene som har skapt overskrifter er spesielt nyttig i situasjoner der du synes å ha noe til felles med den personen du snakker med. De fleste er klar over 'store' hendelser, og selv om de er ikke de vanligvis utvikler seg en mening de her mer om emnet. Lær mer om gode samtale emner.
Teknikker av Hvordan holde en samtale gående, Når vi kommer til teknikk, jeg personlig tror på å stille mange spørsmål og få den andre personen til å snakke. Imidlertid, den ikke alltid fungerer, for det er de som vil enten svare med monosyllabic svar eller enkle setninger som aldri overstige ti ord. I situasjoner som disse, antar Jeg at han / hun ville heller lytte enn å snakke, så jeg tar over, gi dem informasjon om mitt arbeid, interesser, familie, osv. Men, aldri la dette bli til 'verbale diaré ", men pause ofte å la den andre personen bidra. Du må fremdeles fortsette å spørre spørsmål (selv om du bare kommer til å få ett ord svar) for å gjøre personen føler han eller hun er en del av spørsmålene, og ikke bare et publikum til selv absorbert høyttaler. Lær mer om effektiv samtale.
Alltid huske at spørsmålene for å holde en samtale gående er åpent seg. Prøv ikke å stille et spørsmål som kan besvares med ja eller nei. Når jeg snakker med en kvinne, i stedet for at jeg liker kjolen din, sier jeg liker kjolen, der fikk du den fra?. Dette kan åpne opp motivet, som mange spørsmål kan følge, for eksempel, pleier du å handle der?, Har du vært i den nye butikken på ....?. Du kan også legge med jeg liker stilene og tekstiler på .., du kan få en fantastisk røverkjøp på ..., etc. Hvis anledningen innebærer en måltid, er det mye å snakke om der. Du kan snakke om maten du liker, interessante matvarer du kanskje har eksperimentert med, en sunnere måte å tilberede, du kulinariske ferdigheter (eller mangel på dem) og du kan også kaste inn en restaurant katastrofe historie.
Les About:, Funny samtaleemnene, Good spørsmål å spørre noen, The Art of Conversation, jeg håper disse tipsene vil gjøre deg komfortabel i kunnskap om hvordan å holde en samtale gående. Noen flere tips: aldri motsier eller blankt uenig med den andre personen og ikke være kraftfulle med dine meninger.