Slik fjerner glansen fra Silver

Når min favoritt stykke sølvsmykker pleide å få flekket, pleide jeg å komme ut for en sølvpuss og starte rengjøring av smykker med staken. Jeg pleide å gni sølvpuss over smykker og rengjør den med en klut. Jeg pleide å gjenta denne prosedyren minst tjue fem ganger, før noen gode resultater vil vises. Men overtid jeg observerte at min sølv smykker er å miste sin glans. Da jeg spurte en venn av meg om det, som forresten kjører en liten bedrift smykker, fortalte han meg at regelmessig bruk av sølvpuss faktisk eroderer sølvet, noe som gjør det laber. Han fortalte også at når vi gnir for å fjerne glansen fra sølv, etter anvendelse av sølvpuss, er den svarte tingen som vises på håndkle faktisk sølv! Jeg ble sjokkert da jeg hørte det.
Siden jeg hadde ganske mye av sølvsmykker og kjøkken sølvtøy, begynte jeg å forske på ulike måter sølvsmykker renhold samt måter å fjerne glansen fra sølvtøy. Hvis du også er glad i sølv elementer og vil vite hvordan du fjerner glansen fra sølv, uten å skade den, så her er en enkel prosedyre for å fjerne glansen fra sølv.
Prosedyre for å fjerne glansen fra Silver
For å fjerne glansen fra sølv smykker, natron er ideelt. Dette er fordi natron hjelper på å fjerne anløpe selv fra de mest intrikate av smykker design. Her er et skritt klok guide til å fjerne glansen fra sølv smykker og sølvtøy. : Ta en aluminium gryte og fyll den med vann. ; Legg til en klype salt til det og la det koke opp. ; Når vannet koker, ta kjelen av ovnen og legg sølvet elementene i den. ; Nå legger natron til vannet. Tiltaket natron til vannet bør være en teskje natron per en kopp vann. ; La sølv forbli i denne blandingen i ca femten minutter. Blandingen vil produsere en bruse og lukten av svovel. ; Etter femten minutter, ta ut sølv smykker eller sølv elementet som du har lagt, fra denne blandingen. , Vask sølv med rent vann og ren med et håndkle. , De fleste av glansen vil bli fjernet. Men hvis du ser at glansen er der fremdeles, kan du gjenta hele prosedyren en gang til for å bli kvitt det. ; Les mer på:; Sølvsmykker Rengjøring tips; Hvordan Clean Silver Smykker, måter å hindre Silver fra tarnishing
Hvis du vil vite hvordan du fjerner glansen fra sølvplater, så ville jeg foreslå at du følger de ovennevnte metoden sammen med følgende forholdsregler.
For det første, kan sølv elementer, inkludert sølvplater og sølvsmykker få opphevet av luft, salt, svovel, gummi og matvarer som inneholder svovel (i tilfelle sølv plater). Så for å unngå at sølvplater fra å bli flekket, øyeblikkelig vaske sølvplate, post spise. Jo lengre Maten holder på sølvplate, jo mer vil det bli flekket. Hvis for noe grunn den kan ikke vaskes umiddelbart, bare skyll den med vann en gang for å hindre misfarging.
For det andre, mens lagring av sølvplater, sørg for at brystet hvor de blir lagret er dekket med en ull stoff som ull er anti-tarnishing. Eller vekselvis, kan du bruke lufttett poser til å lagre sølvplater. Ved sølvsmykker også, bør lufttett poser brukes til å holde smykker som smykker kan få opphevet hvis den forblir i kontakt med luft i en svært lang tid.
For det tredje, mens rengjøring av sølvplater, sørg for at de ikke holdes i vann i svært lang tid. Umiddelbart tørke dem med en klut innlegget vask. Også, om mulig, vaske bestikk med hendene i stedet for å vaske det i oppvaskmaskin som varmen og vaskemiddel til stede i en oppvaskmaskin kan anløpe det enda mer.
Les mer på:; Hvordan Renhet Sølv, Hvordan lage smykker Cleaner, jeg håper nå vet du hvordan du fjerner glansen fra sølv smykker og sølvtøy. For å opprettholde sølv elementer i svært lang tid, følger de ovennevnte forholdsregler, foruten rense dem hver tredje måned.