Innledning Tale Eksempler

Tale er en ferdighet som er vanskelig å mestre, og alle som noen gang har blitt bedt om å stå foran en mike og snakke med en forventningsfull publikum vil vitne til jitters som du opplever i løpet av prosessen. Ifølge flere personer, innføring taler er den verste av dem alle, fordi snakker om en person eller en selv kan være en svært vanskelig oppgave. Mens du kan lære å snakke i forsamlinger teknikker, med mindre du tilfører det med din egen dash av personlighet, kan innføring taler faller flatt. Denne artikkelen vil hjelpe deg å skrive taler innledningsvis, begge self innledende tale, og innføring taler om andre og også gi innføring tale eksempler på de to typene.
Self Innledning Tale Eksempel
Hvis du har blitt bedt om å være speaker på et arrangement eller har sluttet å snakke i forsamlinger klasser, så du må introdusere deg selv til publikum. Men i det øyeblikk du sier jeg ... vil du sannsynligvis ha publikum gjesping, faller på hverandres skuldre. Du trenger en flott introduksjon tale oppmerksomhet getter hvilke griper eyeballs, og bærer oppmerksomhet fra publikum. Hvis du er ute etter innføring tale ideer for å forberede deg på en tale som du har å gi da, her er noen tips som vil hjelpe deg i å gjøre en introduksjon tale disposisjon for talen din. ; Din lidenskap i livet bør gjenspeiles i talen din. Nevn dine ambisjoner og hvor du prøver å hodet. , En hendelse som har påvirket deg til å se opp til noen som rollemodell. , Dine hobbyer og interesser. ; Kontroller at du inkluderer de kvalitetene som gjør deg skille seg ut og hevde din individualitet. ; Relevansen i forhold til i anledning at du gjør talen på. , Mens det er vanskelig å gi en innføring tale mal, er det mange introduksjon tale eksempler som du kan referere til, mens innramming din tale. Gitt nedenfor er et eksempel på innføring tale om deg selv, gitt av gjest foredrag ved avslutningsseremoni av en høyskole.
One Fire One One! Det er antall tigre igjen i det indiske subkontinentet. Og for de siste fem årene de er de tallene jeg har prøvd å bedre. Unødvendig å si, jeg er en tiger verner og etter et liv med jage penger, suksess og til en viss grad berømmelse, er jeg viet mitt liv til å jage krypskyttere.
Nei, gjorde jeg ikke ta en side ut av livet tegn i bestselgende bøker, skjønt parallellene trukket er uunngåelige. Jeg gjorde dette fordi dette er hva livet mitt mål var da jeg var, la oss si, yngre og naiv. Det tok meg 10 år å innse at min naivitet hadde mer individualitet i det enn min suksess gjorde. Etter oppfører seg som en av Ansel Adams groupie "for år, var jeg mer enn innholdet som blir bare et annet ansikt i mengden. Forresten, for de av dere som er for ung (eller ikke verdslige klokt) å ha hørt om Adams, var han en miljøforkjemper og fotograf, som tok strålende fotografier av nasjonalparken Yosemite i Amerika.
Du lurer kanskje på hvorfor, mens adressering en gruppe med kandidater fra en av de mest prestisjefylte journalistikk høyskoler i verden, er jeg reminiscing om mitt liv. Vel, introdusere meg, med alle mine feil og feil, er den måten jeg har av forklare deg hvor viktig det er å forfølge dine drømmer. Ikke la de store dårlige verden utenfor (og det er stor og dårlig), påvirker det idealismen du har i ditt hjerte. Følg drømmene dine, men dum og upraktisk, forteller andre du, de er. For et par uker etter at du starter jobben deres, vil du huske mine ord og bekjempe korrupsjon av sjelen din, men da vil du gi i. Det er uunngåelige. Men prøve å bekjempe den så lenge du kan. Kanal Dylan Thomas og husk, ikke gå Softly inn i det Good Night.
Innledning Tale Eksempel
Mens det er definitivt vanskelig å introdusere seg selv, er det ingen dårlig jobb når du har blitt bedt om å innføre en annen person. Introduksjon talene om andre er alltid vanskelig å skrive, fordi du må trå ett fin linje lovet mellom noen og ikke høres sycophantic. Her er en retningslinje som vil hjelpe deg i oppgaven. ; Research personen du introduserer. ; Bestem hvor innføring tale emner om høyttaleren, vil tiltrekke ditt publikum mest. ; Innledning taler er dømt av hvor bra eller dårlig de første to og siste to setninger er. Ramme dem godt og gjøre dem fengende. : Den beste introduksjonen taler er de som forteller publikum noe de ikke kjenner. , Og hold det kort og enkelt; målgruppen ønsker å høre din gjest og ikke deg. ; Introduksjon tale eksempler kan variere avhengig av personen som blir introdusert i utvalget. Gitt nedenfor er et eksempel på innføring tale for tidligere visepresident, Al Gore.
Åtte år på kontoret, forretningsmann, miljøaktivist, nobelprisvinner, mottaker av et Grammy-og Emmy, og løper deg på Times '2007 Person of the Year. En ganske bety oppgave for én person til å oppnå. Men vår viktigste gjest for i dag er ingen vanlig person. En politiker og en ivrig miljøforkjemper, hva folk flest ikke om ham er at han har politikken i hans gener, hans far var også senator i Tennessee i 18 år.
Han studerte ved Harvard uteksaminert i år 1969. Han meldte seg frivillig for å gå til Vietnam som reporter for hæren, etter å bestemme ikke å finne en måte å smette unna utkastet, og å tvinge noen med mindre privilegier for å gå til krig. Etter krigen studerte han ved Vanderbilt University, men vant en Kongressen sete før han fikk en grad. Dette begynte sitt politiske liv, som vi alle kjenner. Uten mye forsinkelsen, her er han, som i hans egne ord, var den neste presidenten i USA i åtte år, Mine damer og herrer, gir jeg til deg, Mr. Al Gore.
Håper ovenfor innføring talen eksemplene vil gi deg et innblikk i hvordan innføring foredrag kan være innrammet. Dette var bare prøver som du kan referere til. Offentlige taler er en kunst i hvilke ord er støpt for å passe personen som gir tale og situasjonen på hånden. Håper det over talen skrive tips hold deg til god nytte for foray din til å lage introduksjon taler.