Wedding Ceremony Script

Så som ekteskap er pakten, løfter er inngangen inn som engasjement. Det første trinnet på veien som de vil reise sammen, for resten av livet. anonym
En godt bevandret bryllup seremonien script kan stave ut nesten alt som man trenger si. Enten det er en religiøs eller ikke religiøs bryllup seremoni script, er det noe alle husker. Derfor, starter fra velkommen talen til avslutningsseremonien, har det være godt skrevet og skal uttrykke følelser at paret og deres familie og venner skulle gå gjennom på den auspicious dagen. Så, hvis det er din bryllup eller av noen en nær deg, her er en tradisjonelt bryllup seremoni script etterfulgt av et ikke religiøs bryllup seremoni script.
Religiøse Wedding Ceremony Script Eksempel
Velkommen; Minister: Kjære familie og venner, på vegne av (Bride's og Groom's Names) Jeg velkommen alle dere for dette ekteskapet feiringen. Vi er her dag å oppmuntre, feire og støtte pakten disse to menneskene (Bride's og Groom's Names), elskede til oss, nå ringe og dele i gleden at (Bride's og Groom's Names) føler som de pant deres kjærlighet og engasjement til hverandre. Vi fryder og feire i måter livet har ført dem til hverandre og fikk dem til stedet der de nå står.
Intentions; Minister: (Til brudgommen), er kvinnen som står ved din side skal din kone. Hun vil se til deg for komfort, for støtte, for kjærlighet, for forståelse, for oppmuntring, og for beskyttelse. Du må aldri ta henne for gitt, og alltid støtte henne for godt eller syke.
Groom: dag i nærvær Guds og familie og venner, bli jeg mitt livet med ditt. Uansett hvor du drar vil jeg gå.Uansett hva du ansikt, vil jeg ansikt. For god tider eller dårlige tider, i glede eller sorg, kommer rikdom eller fattigdom, jeg tar deg som min kone.
Minister: (Til bruden), mannen som står ved din side skal være mannen din. Han vil se til deg for komfort, om støtte, etter kjærlighet, for forståelse, for oppmuntring, og for beskyttelse. Du må aldri ta ham for gitt, og alltid støtte ham for godt eller syke.
Bride: dag i nærvær Guds og familie og venner, bli jeg mitt livet med ditt. Uansett hvor du drar vil jeg gå. Uansett hva du står overfor, vil jeg møte. For god tider eller dårlige tider, i lykke eller tristhet, komme rikdom eller fattigdom, jeg ta deg som mann mine.
Minister: I Bibelen, skrev Paulus vakkert om kraften kjærlighetens i hans 1. bok av brev til korinterne, 13 Kapittel.
Hvis jeg taler i tunger menneskers og engler, men ikke har kjærlighet, er jeg en bråkete gong eller en klingende cymbal.
Og hvis jeg har profetiske krefter, og forstå alle mysterier og all kunnskap, og hvis jeg har all tro, til så som fjerne fjell, men ikke har kjærlighet, am jeg ingenting.
Hvis jeg forsake alle Jeg har, og hvis jeg leverer mitt legeme å bli brent, men ikke har kjærlighet, jeg gevinst ingenting.
Kjærlighet er tålmodig og art; kjærlighet ikke sjalu eller brautende; det ikke arrogant eller uhøflige. Kjærlighet ikke insisterer ikke på sin egen måte; det ikke irritabel eller ergerlig; det gjør fryder ikke ved galt, men gleder i høyre.
Love bjørner alle ting, tror alt, håper alt, utholder alt.
Love slutter aldri; som for profetiene, vil de forgå; som for tunger, vil de opphøre; som for kunnskap, vil den forgå. For våre kunnskap er ufullkommen og vår profeti er ufullkommen; men når den perfekte kommer, vil ufullkomne forgå.
Da jeg var barn, talte jeg liker et barn, tenkte jeg som et barn, begrunnet jeg liker et barn; da jeg ble mann, ga jeg opp barnslig måter. For nå ser vi i en speil dunkelt, men da ansikt til ansikt. Nå Jeg vet delvis; da jeg skal forstå fullt, slik jeg har vært fullt forstått.
Så tro, håp, kjærlighet overholde, disse tre Men størst av disse er kjærligheten.
Ekteskap løfter; Minister: (Til Broom) Siden det er din intensjon å gifte, delta din rett hender og erklære ditt samtykke. Do du ta (Bride's Name) å være din lovlige ekteviede hustru å ha og skue fra denne dagen på, for bedre eller verre, for rikere eller for fattigere, i sykdom og helse, så lenge du begge skal live.
Groom: Jeg Do.
Minister: (Til Bride) Do du ta (Groom's Name) å bli din lovlig viet ektemann, å ha og skue fra denne dagen på, for bedre eller verre, for rikere eller for fattigere, i sykdom og helse, så lenge som du begge skal live.
Bride: Jeg Do.
Utveksling av Rings; Minister: Bryllupet ringen symboliserer enhet, en sirkel ubrutt, uten begynnelse eller ende. Og dagens (Bride's og Groom's Names) utveksle disse ringene som bekreftelse sine løfter å delta sine liv, jobbe til alltid å skape et liv som er komplett og ubrutt, og å elske hverandre uten ende. Måtte Herren velsigne disse ringene som du gir til hverandre som symbol på kjærlighet og troskap.
(Til brudgommen), ta denne ring og plasser den på finger, og oppgi forplikter til henne, gjenta etter meg:
Med denne ringen dig jeg ons.; Jeg tilbyr deg hånden min, og mitt hjertet som jeg vet de vil være trygge med deg.; Alle som jeg er jeg gir til deg og alle at jeg har jeg dele med dere.
(Til bruden), ta denne ring og plasser den på finger, og stat din løfte til ham, gjenta etter meg:
Med denne ringen dig jeg ons., Jeg gir deg min hånd, og min hjerte som jeg vet de vil være trygge med deg.; Alle som jeg er jeg gir til deg og alle at jeg har jeg dele med dere.
Lukke; Minister: (Bride's og Groom's Names) du har gitt og lovte dine løfter til hverandre, og har erklært din evige kjærlighet ved å utveksle ringene. Dine løfter kan ha vært talt i minutter, men ditt lover å hverandre vil vare til ditt siste åndedrag. Som har forpliktet seg møte sorg og lykke som én familie før Gud og dette samfunnet av venner, jeg nå uttaler dem mann og hustru. Du kan kysse din brud.
Minister: Ladies og herrer, jeg presentere deg Mr. og Mrs. (Etternavn).
Non Religiøse Bryllup Ceremony Script Eksempel
Velkommen; Justice av Peace: Ladies og herrer, dag vi samlet sammen å feire ekteskapet av (Bride navn) og (Groom navn). Ekteskap er løftet mellom to mennesker som elsker hverandre, som stoler at kjærlighet, som hedrer hverandre som individer i at togetherness, og som ønsker å tilbringe resten av livet sammen. Det muliggjør de to separate sjeler å dele sine ønsker, lengsler, drømmer, og minner, deres gleder og sorger, og hjelpe hverandre gjennom alle usikkerheter livets.
Justice av Peace: Ekteskap har visse kvaliteter kontrakt, der to personer tar på housekeeping oppgavene samlivsform, å øke livets glede.
Imidlertid ekteskap mer enn en kontrakt. Ekteskap er forpliktelse å ta at gleden dypt, dypere enn lykke, dypt inn oppdagelsen av hvem deg mest virkelig er. Det er en forpliktelse til en åndelig reise, til et liv i bli - der glede kan fatte fortvilelse, kjører gjennom elver av smerte inn glede igjen.
Og således ekteskapet er enda dypere enn engasjement. Det er en pakt - en pakt som sier:; Jeg elsker deg. Jeg stoler deg. Jeg vil være her for deg når du er vondt, og når jeg er vondt, Jeg forlater.
Det er en pakt ment ikke gi tilfluktssted fra smerte eller fra sinne og sorg. Livet tilbyr ingen slik tilfluktssted. Stedet, er ekteskap ment å gi et fristed trygt nok til risiko kjærlige, risikere leve og deling fra sentrum av selv. Dette er verdt alt. ~ Margaret A. Keip
Intentions; Justice av Peace: (Bride's og Groom's Names), vil du ta (Bride's og Groom's Names), være mannen din / kone? Vil du elsker ham / henne, trøst ham / henne, ære og beskytte ham / henne og forsake alle andre å være trofaste til ham / henne før død tror du hverandre?
Groom: Jeg Do.
Bride: Jeg Do.
Ekteskap løfter; Justice av Peace: (Til Bride og Groom), gjenta etter meg:, jeg, (Bride navn) / (Groom name) ta deg (Bride name) / (Groom navn) til være min (mann / kone ), og min bedre. Jeg vil ta omsorg og verdsette vår forholdet og elsker deg dag, morgen, og evig. Jeg vil alltid være åpen, ærlig, og trofast til deg. Jeg tar deg for min (mann / kone), til å ha og å holde fra denne dag, i gode og dårligere, for rikere, for fattigere, i sykdom og helse, å elske og å verne om alle dagene mine liv og inntil mitt siste åndedrag.
Utveksling av Rings; Justice av Peace: (Til Bride og Groom), gjenta etter meg:; Denne ringen, som har ingen begynnelse og ingen ende, symboliserer kjærligheten og tillit mellom oss som vil aldri opphøre. May sin tilstedeværelse på hånden minne deg av min kjærlighet og løfte. Jeg plassere den på fingeren som et synlig tegn av løftene som har gjort oss mann og hustru.
Justice av Peace: Inntil nå (Bride navn) og (Groom navn) har brukt hver øyeblikk av sine liv som separate individer. Men fra denne dagen på, og hver dag etter deres hver øyeblikk skal deles og tilbrakte som én. Ved kraften troner i meg ved staten, jeg erklærer dere mann og hustru. Du kan nå kysse din brud.
Justice av Peace: Ladies og herrer, jeg presentere deg Mr. og Mrs. (Etternavn).
Les mer på:; Wedding løfter; Wedding Taler; Wedding Tradisjoner; Jeg håper disse skriptene vil gi deg et rettferdig idé om hvordan du vil ha din eller dine lukkede bryllupet seremoni script. Du kan også opprette din egen personlige og unike bryllup seremoni, ved penning ned dine tanker og følelser for din kjære. Ved å legge noen bryllup sanger, bryllup musikk, aktiviteter og bønner til seremonien, kan du gjøre hele anledningen mer spesiell og overveldende.